Pagina's

donderdag 16 juli 2009

Kanker in beeld

Kanker het blijft een bellade woord, en zeker als je er zelf mee te maken hebt. Begin dit jaar was er een expositie in Nieuw vennep waar ik aan had meegedaan. Van daar uit werden er werken uitgezocht uit heel Nederland werden werken opgestuurd, en beoordeeld. Later hoorde ik dat mijn werk is uitgekozen, heel bijzonder als je weet dat er uit heel Nederland heel veel werken zijn op gestuurt en er 170 zijn uitgekozen, en mijn werk is uitgekozen, dat maakt het toch wel speciaal. Ook word er een boek gemaakt, waar alle werken, die aan de expositie ,,Kanker in beeld meedoen, en daar staat straks mijn schilderij ook in. De expositie is 1 keer in de 5 jaar, en word gehouden in Den Haag in de grote kerk 10 September word de expositie geopend voor genodigde waarna van 11 september tot en met 1 oktober de expositie voor het publiek is geopend. voor meer informatie zie Kanker in beeld dit is de tekst die er bij komt te staan. MARLIJN COLIJN 1966 /MELANOMEN/,MARLIJNPOPPENDIJN,/ACRYL 40BIJ50CM Twaalf jaar geleden kreeg ik te maken met melanomen. Het begon op mijn voorhoofd, later op mijn armen en benen. Sinds enkele jaren vind ik de afleiding in het schilderen van poppetjes. Ze hebben allemaal duidelijke aanwezige armen en benen. Veel van mijn emoties over de ziekte heb ik onbewust in mijn schilderijen verwerkt. Photobucket Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog, altijd leuk een berichtje.